fbpx

Wauw: dit zijn nieuwe Instagram features die je niet wil missen!

Gepubliceerd door SocialMediaInteractie op

Facebook ontwikkelt zich voortdurend en rolt dan ook steeds nieuwe functies uit op Instagram. Misschien had je al gezien dat het bewerkingsgedeelte van IG stories is aangepast. Facebook luistert ook naar Instagramgebruikers en heeft daarom een hoop nieuwe toffe features voor ons ontwikkeld. In deze blog lees je welke dat zijn en hoe jij ze kan inzetten. 

Facebook en Instagram shop

Deze nieuwe functie is ideaal als je producten verkoopt. Hiermee kunnen kleine bedrijven online winkels maken op Facebook en Instagram. Op bedrijfspagina’s op Facebook of Instagramaccounts, kun je je eigen producten laten zien! Bezoekers kunnen er doorheen bladeren, je producten opslaan, delen én kopen. Het leuke is ook: je kunt je store aanpassen aan jouw look en feel. 

Facebook maakt het je niet te moeilijk: ze werken samen met Shopify, BigCommerce, Woo, Channel Advisor, CedCommerce, Cafe24, Tienda Nube, and Feedonomics om je producten in hun shops te verkopen. Via deze platforms kun je je Facebook shop gemakkelijk managen.

Ook op Instagram wordt een extra shop-mogelijkheid uitgerold. Een Instagram Shop tab zal naast de navigatiebar op de Explore pagina van Instagram komen te staan. In één tik zit je in Instagram Shop, waar je allerlei producten krijgt te zien.

IGTV advertenties

Binnenkort komt Instagram met advertenties voor IGTV. Op deze manier wil Facebook de makers ondersteunen en ze helpen geld te verdienen met hun content. De advertenties zullen zo’n vijftien seconden duren en zijn in het begin nog niet voor elk bedrijf in te zetten. Ze hebben plannen om wereldwijd uit te breiden, maar beginnen nu met een selecte groep partners en adverteerders in de VS. 

IG guides

Hoewel dit eigenlijk meer als travel guide begon, wil Instagram deze nieuwe ‘guides’ nu eerst inzetten voor zelfzorg en mentale gezondheid, om mensen meer informatie en hulp te bieden rondom de coronacrisis. Instagram hoopt hierdoor de makers en experts te verbinden en zo meer kennis te delen.

De nieuwe functie zorgt ervoor dat gebruikers gemakkelijker nuttige aanbevelingen en tips kunnen doorbladeren, van influencers, bekende mensen, organisaties en dergelijke. 

Hoe de guides aangemaakt kunnen worden, daar is Instagram nog niet duidelijk over geweest. Als we hier meer over weten, dan zullen we het je vertellen.

IG filters toepassen op oude foto’s 

Gebruik je veel AR filters in je IG stories? Het nadeel hiervan was altijd dat je deze speciale filters alleen maar kon gebruiken bij een foto die je op het moment zelf, in de app, had gemaakt. Dat is straks verleden tijd. Je kan straks gewoon een foto maken met je mobiel, deze op een later moment uploaden naar Instagram Stories en dan tijdens het bewerken het filter toevoegen!

“Steun het mkb”-sticker 

Met de nieuwe “Steun het mkb”-sticker op Instagram kunnen mensen hun steun voor (lokale) bedrijven bekend maken via IG Stories. In deze sticker kan de naam van een bedrijf worden vermeld, om hun favoriete kleine bedrijven in de spotlights te zetten. Al deze stories kun je gebundeld en gemakkelijk bekijken, om zo nieuwe bedrijven te ontdekken en te ondersteunen. Maar ondertussen zien we wel dat ze op dit gebied al veranderingen hebben doorgevoerd en het niet meer direct op je Stories tijdlijn terecht komt.

Wat kan jij met deze nieuwe functies?

Heel leuk al deze nieuwe features, maar hoe kun jij deze inzetten voor jouw eigen bedrijf? Verkoop straks producten via Instagram of Facebook en stimuleer jouw klanten jouw bedrijf te delen met behulp van de sticker. Als IG guides straks breder wordt uitgerold, kun je deze ook inzetten om jouw bedrijf te promoten, door daar interessante content te delen. Maak jij IGTV video’s? Hou dan de advertentiemogelijkheden in de gaten voor jouw eigen account!

Categorieën: Blog

0 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *