fbpx

Als ondernemer heb je veel taken. Onder die taken valt ook marketing, maar wellicht heb je daar op dit moment te weinig tijd voor. Of wil je je liever focussen op andere onderdelen binnen jouw bedrijf? Heel logisch dat je dan gaat kijken naar mogelijkheden om social media uit te besteden.

Social media beheer uitbesteden?

Er zijn een aantal redenen waarom jij kunt kiezen om social media uit handen te geven.

Wil je?

  • Zichtbaar worden op social media, maar je weet niet goed hoe?
  • Meer echte leads en vooral echte klanten krijgen?
  • Een relatie opbouwen met jouw volgers?
  • Meer bezoekers krijgen op jouw website(s)?
  • Meer naamsbekendheid krijgen?

Besteed taken uit die energie en tijd kosten!

Als ondernemer weet ik als geen ander hoe fijn het is om tijd te hebben om aan je bedrijf te bouwen in plaats van constant in je bedrijf te werken. Dit zorgt namelijk voor groei! En daar kom ik om de hoek kijken. Ik zorg ervoor dat jij geen omkijken naar social media hebt.

Hoe ik dat doe?

Interactie creëren op social media kost veel tijd. Tegenwoordig is alleen het plaatsen van berichten niet meer voldoende om interactie te stimuleren.

Het is belangrijk om jouw ideale volger te gaan volgen, te reageren op de berichten die ze plaatsen, de juiste hashtags te gebruiken, gebruik te maken van de andere functies van deze platformen (denk aan Stories) en daarnaast is het ook van belang om te reageren op berichten die jouw volgers jou sturen (zowel privé berichten en reacties).

Klinkt dat als een dagtaak? Ik snap het als je het gevoel hebt dat het ook anders kan. Ik help je met al deze taken. Ik bedenk een strategie die past bij het platform, jouw doelen en doelgroep(en).

Wat valt er onder social media management?

  • Het plaatsen van een vastgesteld aantal berichten.
  • Onderzoeken wie jouw ideale volger is.
  • Zorgen voor interactie door te reageren op berichten die jouw volgers hebben geplaatst op hun feed en in hun Stories.
  • Onderzoeken welke hashtags het beste passen bij het platform en jouw bedrijf.
  • Beantwoorden (indien nodig) van vragen die binnenkomen via jouw privé berichten en op jouw posts.
  • Verzamelen van de juiste afbeeldingen en video’s (door samen te werken met professionele fotografen en videografen), zelf foto’s te maken en (gratis) stockfoto’s te gebruiken.
  • Een maandelijkse analyse om te kijken hoe de berichten het doen, zodat we scherp blijven om jouw doelen te behalen.

Bouwen aan jouw online identiteit?